Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(20)
Legimi
(1)
Forma i typ
Książki
(20)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
E-booki
(1)
Poezja
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
wypożyczone
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wyp. Miejska (Rynek 8)
(18)
Wyp. Dzieci (Rynek 8)
(1)
Czytelnia Dzieci (Rynek 8)
(1)
Autor
Okuniewski Juliusz
(3)
Ansari Aziz
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Baker Jed‏
(1)
Bartoszewski Leszek
(1)
Corneloup Alain (1939- )
(1)
Czerniakowska Anna
(1)
Czerniakowski Tomasz
(1)
Dudek Sandra
(1)
Eide Brock (1962- )
(1)
Eide Fernette (1961- )
(1)
Ernsperger Lori
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Hyman Bruce M
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Johnson Maggie (1955- )
(1)
Laskowska Joanna (1954- )
(1)
Malek Renata
(1)
Marsh Wendela Whitcomb
(1)
Muzyka-Furtak Ewa
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Okuniewki Juliusz
(1)
Pastwa-Wojciechowska Beata (1965- )
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pedrick Cherry
(1)
Schwinghammer Ylva (1984- )
(1)
Stegen-Hanson Tania
(1)
Szenknecht Hanna
(1)
Tagore Rabindranath (1861-1941)
(1)
Wehner Lore (1964- )
(1)
Willey Liane Holliday (1959- )
(1)
Winczewski Piotr
(1)
Wintgens Alison
(1)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(16)
Okres powstania dzieła
2001-
(19)
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Odbiorca
Rodzice
(7)
Dzieci
(4)
Nauczyciele szkół podstawowych
(3)
Pedagodzy
(3)
6-8 lat
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Logopedzi
(2)
Nauczyciele
(2)
9-13 lat
(1)
Chorzy
(1)
Dyslektycy
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura indyjska
(1)
Temat
Autyzm
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Dzieci
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Jedzenie (czynność)
(2)
Nauczanie
(2)
Pamięć
(2)
Rozwój fizyczny dziecka
(2)
Wychowanie
(2)
Autopsychoterapia
(1)
Bajkoterapia
(1)
Biblioterapia
(1)
Bóg
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziewczęta
(1)
Fonogesty
(1)
Geragogika
(1)
Gniew
(1)
Gry i zabawy
(1)
Głusi
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Język migowy
(1)
Język polski
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Leczenie
(1)
Metoda Montessori
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Myślenie
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Nerwica natręctw
(1)
Opieka społeczna
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Otępienie
(1)
Przestępstwa seksualne
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychopaci
(1)
Psychopatologia
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Seniorzy
(1)
Spółgłoski
(1)
Surdologopedia
(1)
Słuch
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia narracyjna
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Uczucia
(1)
Wiara
(1)
Wybór kierunku kształcenia
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wymowa
(1)
Zaburzenia głosu
(1)
Zaburzenia integracji percepcyjno-motorycznej
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia odżywiania
(1)
Zaburzenia preferencji seksualnych
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zdolności
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Świetlice
(1)
Życie codzienne
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(9)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(3)
Scenariusz zajęć
(2)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wiersze
(1)
Zagadki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Psychologia
(7)
Medycyna i zdrowie
(4)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
"Lori Ernsperger i Tania Stegen-Hanson […] poruszają jeden z poważniejszych problemów dotyczących współczesnych rodzin. Mam tu na myśli dzieci, które wykazują opór wobec samego jedzenia albo niechęć do określonych pokarmów. Autorki przedstawiają swoje nowatorskie podejście do tego, w jaki sposób poszerzać jadłospis dziecka i budować jego zrównoważoną dietę. W książce przewija się motyw zrozumienia fizjologicznych, rozwojowych, sensorycznych i motorycznych zdolności dziecka, a także co najważniejsze uszanowania tego, co dziecko próbuje nam przekazać w reakcji na pokarm. [...] W publikacji znajdziemy też szczegółową listę różnych objawów wskazujących na to, że mamy do czynienia z istnieniem pewnych fundamentalnych problemów. Z jej pomocą czytelnik może dokonać odpowiedniego oglądu sytuacji i jej oceny. Autorki zamieszczają w publikacji ćwiczenia dla rodziców i specjalistów. Z przedmowy Temple Grandin.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616.89-008.44:316-053.2 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temple Grandin - wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka na rzecz dobrostanu zwierząt - opowiada o swoim dzieciństwie i problemach związanych z dorastaniem z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących wychowywania dziecka z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie myślenia osób ze spektrum oraz na problemach sensorycznych. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616.896 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej adnotacja: Program nauczania dla klas I-III w zespołach edukacyjno-terapeutycznych (uczniowie z autyzmem, uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i sprzężonymi niepełnosprawnościami) zgodny z podstawą programową kształcenia ogólnego dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym w szkołach podstawowych i gimnazjach zawartą w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. (Dz.U. z 2012 r. poz. 977).
Program edukacyjny jest jedną z części publikacji Ja i mój świat. Został przygotowany w oparciu o obowiązującą podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i sprzężonymi niepełnosprawnościami.
Cele i sposoby uczenia zawarte w programie wywodzą się z założeń metodycznych stosowanej analizy zachowania oraz metody ośrodków pracy. Przedstawiono w nim techniki nauczania, które można wykorzystać zarówno w pracy edukacyjnej, jak i nauce samodzielności i niezależności uczniów. Znajduje się tutaj również charakterystyka struktury zajęć z całym zespołem dzieci oraz opis sposobów jej wprowadzania i modyfikowania wraz z rozwojem kompetencji uczniów.
Zadaniem programu jest ułatwienie pełnego wykorzystania pakietu Ja i mój świat. [źródło opisu : nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.3 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
A kiedy... : opowiadania biblioterapeutyczne / [Joanna Laskowska ; ilustracje Hanna Szenknecht]. - Wydanie I. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2018. - 135, [2] strony : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
Nazwa autora według okładki.
"A kiedy…" to zbiór opowiadań biblioterapeutycznych, które mają "leczyć" słowem, dodając dzieciom sił do walki z przeciwnościami losu. Udzielają mądrych rad na temat ludzkiej natury, przemawiają do dziecka "językiem serca", sprawiając, że nie tylko słyszy ono słowa, ale również czuje ich znaczenie. Przede wszystkim zaś wzbogacają wiedzę o życiu, budują poczucie własnej wartości, a zatem i bezpieczeństwa. [Nota wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Dzieci (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.162.1-93 [lok. Wypożyczalnia dla Dzieci] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik „Ja i mój świat” został przygotowany z myślą o uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i autyzmem, dla których korzystanie z podręczników dla szkół masowych jest zbyt trudne. Publikacja pozwala na systematyczne, zaplanowane wprowadzanie treści edukacyjnych związanych z poznawaniem środowiska społeczno-przyrodniczego. Przy opracowaniu książki uwzględniono potrzeby, możliwości i poziom rozwoju wszystkich uczniów. Odbiorcą jest dziecko, które nie musi posiadać umiejętności czytania.
Duże, realistyczne zdjęcia w książce mają być bodźcem dla ucznia do kształtowania pojęć z danego zakresu i do pracy z krótkim tekstem czytanym przez nauczyciela lub rodzica, wprowadzającym w tematykę. Czytanki są krótkie, proste, dostosowane do poziomu uwagi dziecka rozpoczynającego swoją edukację w placówce. Przygotowane polecenia i pytania do czytanek pomogą nauczycielowi oswoić dziecko z podręcznikiem szkolnym. [źródło opisu : nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.3(075) [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategie sensoryczne w jedzeniu i mówieniu / Bożena Odowska-Szlachcic, Natalia Górka-Pik. - Wydanie I. - Gdańsk : Grupa Wydawnicza Harmonia, 2020. - 361 stron : fotografie, ilustracje kolorowe, tabele ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Książka Strategie sensoryczne w jedzeniu i mówieniu to przede wszystkim podręcznik dla logopedów, neurologopedów, psychologów, pedagogów specjalnych oraz terapeutów integracji sensorycznej. Pozwala na poszerzenie lub zdobycie wiedzy dotyczącej rozwoju motorycznego, kształtowania się mowy i jej zaburzeń oraz zasad karmienia i wprowadzania pełnowartościowej diety u dzieci, od niemowląt poczynając. Publikacja oparta jest na najnowszych doniesieniach ze światowej i polskiej literatury oraz na doświadczeniach autorek w pracy z dziećmi z opóźnieniami i zaburzeniami neurorozwojowymi. Dzięki temu jej zawartość merytoryczna wykracza poza ramy programu studiów z zakresu logopedii i neurologopedii, integracji sensorycznej oraz innych kierunków psychologiczno-pedagogicznych. Stanowi więc kompendium wiedzy nie tylko dla studentów. Autorki przedstawiają wzajemne powiązania i zależności funkcjonalne wymienionych obszarów rozwojowych w aspekcie neurofizjologii oraz teorii integracji sensorycznej. Punkt wyjścia stanowi charakterystyka zaburzeń sensomotorycznych dotyczących karmienia, wybiórczej diety i rozwoju mowy według teorii integracji sensorycznej. Czytelnik znajdzie w książce wskaźniki dysfunkcji, określone procedury diagnostyczne i terapeutyczne oraz ćwiczenia do domowego programu terapii. Układ graficzny (tabele, ilustracje, wyróżnienie istotnych fragmentów tekstu, indeks oraz kolorowe plansze do ćwiczeń) pozwoli czytelnikowi łatwiej i szybciej przyswoić oraz utrwalić najważniejsze zagadnienia przydatne w praktyce zawodowej. „Książka jest bardzo potrzebna i cenna ze względu na swój charakter oraz zawarty w niej materiał. Na pewno będzie użyteczna dla profesjonalistów, ale także rodziców zaangażowanych w proces wychowawczy swojego dziecka”. dr Krzysztof Szamburski psycholog, logopeda, terapeuta integracji sensorycznej. [harmonia.edu.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 612.84/.88:159.922.7:376-056.264 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "No more meltdowns" 2008.
Książka Koniec wybuchów złości zawiera opisy technik wypracowanych w ciągu wielu lat badań nad motywacją i zachowaniem dzieci. Jej autor, dr Jed Baker, wyposaża rodziców i opiekunów w narzędzia, dzięki którym: *zaakceptują i docenią swoje dzieci, aby stworzyć z nimi dobrą relację; *dowiedzą się, jak uspokajać podopiecznych i nie załamywać rąk, gdy ich zachowanie wymyka się spod kontroli; *nauczą się tworzyć plany zapobiegawcze dla powtarzających się problemów, aby można było nie dopuścić do kolejnych wybuchów złości. [źródło : opis z okładki]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.018.1:159.922.7 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik jest skierowany do nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych, którzy napotykają problemy w zarządzaniu klasą – zarówno do dydaktyków początkujących, realizujących swoje pierwsze lekcje, jak i bardziej doświadczonych, zmagających się z określonymi trudnościami w pracy. Publikacja ta zainteresuje również rodziców i wszystkich tych, którzy chcą lepiej zrozumieć, czego szkoła od nich oczekuje i co może im dać. Każdy z przedstawionych tu pomysłów stanowi rezultat wielu lat pracy w nauczaniu, każdy z nich został poddany obserwacji i weryfikacji przez autora bądź też przez nauczycieli kształconych pod jego kierunkiem. Jak zarządzać klasą? Jak dostosować się do szkolnego środowiska? Czy wszystkie czynniki mające wpływ na funkcjonowanie klasy są równie ważne? Na te pytania i wiele innych niniejsza książka wskazuje odpowiedzi w formie rzeczowych, funkcjonalnych pomysłów, które skłaniają czytelnika do refleksji nad jego własną praktyką. [lubimyczytac.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.064.2:37.091.321:37.091.5 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Dzieci (Rynek 8)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 811.162.1'355:N [lok. Czytelnia dla Dzieci] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy wiedzieliście, że wielu wybitnych architektów, prawników i inżynierów - a nawet popularnych pisarzy - miało w dzieciństwie problemy z nauką czytania i pisania? W przełomowej książce Brock i Fernette Eide wyjaśniają, jak niepowtarzalny styl poznawczy - wspólny dla 20 procent ludzi - przekłada się na sukces w szkole, pracy i życiu prywatnym. Opierając się na specjalistycznej wiedzy w dziedziny neurologii i pedagogiki, autorzy pokazują, że dyslektycy nie tylko inaczej odbierają słowo pisane, lecz także wyróżniają się wyobraźnią przestrzenną, dostrzegają ukryte związki, które umykają innym, myślą o świecie narracjami i przejawiają niezwykłą kreatywność. Dyslektyczne talenty dostarczają bezcennych wskazówek, jak rodzice, pedagodzy i sami dyslektycy mogą rozpoznać i wykorzystać dyslektyczne talenty: myślenie materiałowe (którym posługują się architekci i inżynierowie), integracyjne (naukowcy i projektanci), narracyjne (pisarze i prawnicy) oraz dynamiczne (ekonomiści i przedsiębiorcy). [w.bibliotece.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.016:003-028.31:159.922 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 616.891 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Publikacja stanowi kompendium wiedzy na temat mutyzmu wybiórczego, stworzone dla szerokiego kręgu odbiorców, w tym nauczycieli, psychologów klinicznych i wychowawczych, terapeutów mowy i języka (logopedów), psychiatrów dziecięcych i – co ważne – dla rodziców oraz młodzieży i osób dorosłych żyjących z mutyzmem wybiórczym. Do książki dołączono gotowe materiały do wykorzystania w pracy z dzieckiem, które można drukować i kopiować.
"Choć w ciągu ostatnich 15 lat pojawiło się coraz więcej organizacji rodzicielskich, szkoleń, książek, badań i audycji w mediach poświęconych mutyzmowi wybiórczemu (ang. selective mutism), nadal często jest on niewłaściwie rozumiany. Jednocześnie jego prawidłowe pojmowanie jest bardzo ważne, i to z kilku powodów. Dzieci dotknięte tym zaburzeniem znajdują się w zdecydowanie niekorzystnej sytuacji osobistej i społecznej. Mutyzm wybiórczy stanowi ogromną barierę w procesie uczenia się, a zaniedbany czy niewłaściwie leczony może przetrwać do wieku dorosłego, siejąc spustoszenie w życiu danej osoby. Z drugiej strony jest to przypadłość ukryta, którą łatwo przeoczyć – przecież dzieci, które siedzą cicho, nie rzucają się w oczy. Uwagę i dostępne zasoby poświęca się raczej tym, które zakłócają spokój. Pomiędzy specjalistami z różnych dziedzin trwają spory na temat tego, kto powinien się zająć mutyzmem, zaś wielu z nich nie posiada odpowiedniego przeszkolenia ani doświadczenia w pracy z małymi milczącymi pacjentami. Mutyzm wybiórczy wywiera ogromny wpływ również na osoby z otoczenia dziecka, zwłaszcza na jego rodziców i nauczycieli. Z definicji zaburza on normalny proces interakcji, wytrąca z równowagi czy wręcz wywołuje poczucie zagrożenia, gdy próby ośmielenia dziecka są ewidentnie odrzucane. Z naszego doświadczenia wynika, że osoby, które stykają się z mutyzmem po raz pierwszy, nawet znając ogólne zasady postępowania, rzadko dysponują wystarczającą wiedzą, by poczuć się pewnie, odpowiednio postępować z dzieckiem czy wprowadzać w życie program terapeutyczny. Zdarza się, że rodzice i specjaliści wstrzymują się z interwencją, ponieważ boją się, że dodatkowo pogorszą sytuację. Tymczasem im wcześniej zajmiemy się problemem, tym lepiej dla wszystkich zainteresowanych." (z przedmowy Maggie Johnson i Alison Wintgens)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-056.264:159.922.7 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Samodzielne życie z autyzmem to poradnik przeznaczony dla nastolatków i młodych dorosłych ze spektrum autyzmu, którzy przygotowują się do nowych wyzwań codzienności.
Publikacja przyda się także czytelnikom w średnim wieku i starszym, którzy mają trudności w odczytywaniu niewerbalnych sygnałów społecznych, niezależnie od tego, czy otrzymali oni diagnozę, czy też nie. Osoby z ASD znajdą tu przystępny zestaw wskazówek, dzięki którym zadania dorosłego życia będą o wiele łatwiejsze. [źródło opisu : nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616.896:159.9 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Tom Surdologopedia. Teoria i praktyka jest adresowany do logopedów i surdologope­dów oraz osób zajmujących się problematyką uszkodzeń słuchu nie tylko naukowo, ale także praktycznie, ze szczególnym uwzględnieniem studentów kierunków logopedycznych i słuchaczy podyplomowych studiów surdologopedycznych, potrzebujących wprowadzenia w problematykę surdologopedii, ale też tych pragnących uporządkowania wielu zagadnień budujących tę dyscyplinę. Mnogość poruszanych zagadnień sprawia również, iż monogra­fia ta może być również atrakcyjna dla pedagogów specjalnych oraz psychologów. [źródło opisu : w.bibliotece.pl]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-056.264 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychopaci to ludzie, których można spotkać w każdej kulturze, rasie, społeczeństwie i środowisku. Każdy z nas zapewne słyszał kiedyś albo też natknął się na kogoś takiego, może nawet pozwolił, aby taka osoba nim manipulowała i oszukiwała, a później musiał sobie radzić z doznanymi szkodami, zarówno psychicznymi, fizycznymi, jak i materialnymi. (fragment książki)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616.89:343.54 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: "Sensorische Aktivierung" 2009.
Aktywacja sensoryczna to nowatorska holistyczna koncepcja dotycząca wsparcia osób w podeszłym wieku i cierpiących na demencję, zakładająca utrzymanie lub przywrócenie podstawowych kompetencji umożliwiających zachowanie samodzielności w życiu codziennym. Ukierunkowana organizacja strefy życiowej, krótka aktywacja podczas rutynowych czynności pielęgnacyjnych oraz dodatkowe zajęcia poświęcone wsparciu pozytywnie wpływają na jakość życia pacjentów i odciążają personel pielęgniarski. Przyczyniają się także do optymalnego wykorzystania zasobów i poprawy standardów dotyczących opieki oraz do wprowadzenia najwyższej jakości działań pielęgnacyjnych, w których centrum zawsze znajduje się człowiek.
Zasadniczą cześć niniejszej książki stanowi obszerny poradnik praktyczny zawierający wypróbowane scenariusze dotyczące organizacji i realizacji sesji wspierająco-aktywujących. W codzienności zawodowej konspekty te mogą zostać wykorzystane jako instrukcje lub jako inspiracje w czasie przygotowywania własnych, autorskich zajęć grupowych lub indywidualnych. W części zamykającej publikację znajdują się arkusze służące do zbierania informacji oraz wzory kart informacyjnych. [źródło opisu : nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616.83:364.4-053.9 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Osoba z zespołem Aspergera napotyka w życiu wiele wyzwań, a sytuacje jasne i jednoznaczne dla jej neurotypowych rówieśników bywają dla niej skomplikowaną zagadką. Przez to może mieć trudności z rozwiązywaniem codziennych problemów i zapewnieniem sobie bezpieczeństwa – zarówno fizycznego, jak i emocjonalnego. Sytuacja staje się jeszcze bardziej skomplikowana ze względu na płeć. Doświadczenie zespołu Aspergera jest słabiej opisane z perspektywy kobiety. Większość diagnoz i opisów zachowań dotyczy chłopców i mężczyzn – rozpoznawalność w stosunku do dziewczyn i kobiet wynosi 4:1. Odrzucenie, depresja, zaburzenia odżywiania, większe niebezpieczeństwo nadużyć seksualnych czy zmaganie się z fałszywymi diagnozami, jak schizofrenia, to codzienność kobiet z zespołem Aspergera. Liane Holliday Willey opisuje strategie radzenia sobie z konkretnymi sytuacjami spotykającymi kobiety takie jak ona. Robi to z perspektywy własnych przeżyć. Do książki przedmowę napisał Tony Attwood, psycholog, niekwestionowany autorytet w temacie spektrum autyzmu. [wydawca]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616.896:159.9-055.25 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce przypomniano 125 najatrakcyjniejszych gier i zabaw świetlicowych z lat 1821–1936. Jak łatwo ocenić, zdecydowanie przewyższają one walorami dydaktycznymi i wychowawczymi wiele z najpopularniejszych obecnie. Zbiorek adresowany jest przede wszystkim do nauczycieli zatrudnionych w świetlicach szkolnych. Opisane gry i zabawy towarzyskie okażą się przydatne także w pracy środowiskowej i terapeutycznej. Można również sięgnąć po nie, organizując wakacyjny wypoczynek dzieci oraz zielone szkoły. By ułatwić pedagogom korzystanie z przypomnianych zabaw, zaadaptowano je do wymogów stawianych przez dzisiejszą szkołę. Dlatego każdą z nich sfabularyzowano oraz precyzyjnie opisano ich cele w sferach dydaktycznej i wychowawczej. [źródło opisu : nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 793:373.3 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku / Stanisław Milewski , Ewa Czaplewska)
Kolejny tom z serii Logopedia XXI Wieku jest pozycją zasługującą na baczną uwagę praktyków i teoretyków zajmujących się logopedią w perspektywie diagnostyczno-terapeutycznej oraz teoretyczno-metodologicznej. Autorzy poszczególnych rozdziałów – badacze z Polski, Czech, Rosji, Słowacji, Stanów Zjednoczonych i Włoch – we wnikliwych i często nowatorskich pracach prezentują kierunki refleksji naukowej i praktycznej współczesnej logopedii. Niniejsza monografia ukazuje więc stan obecny logopedii i poprzez ustalenia, które niejednokrotnie wyznaczają nowe obszary badawcze, wychyla się ku przyszłości, zarazem jednak czerpie inspiracje z bogatego dorobku przeszłych pokoleń badaczy zaburzeń mowy. [https://www.harmonia.edu.pl/pl/p/WSPOLCZESNE-TENDENCJE-W-DIAGNOZIE-I-TERAPII-LOGOPEDYCZNEJ/1288].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 376-056.264 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rabindranath Tagore w 1913 roku za tom poezji Gitanjali otrzymał literacką Nagrodę Nobla. Tematem wierszy jest bezgraniczne uwielbienie Boga, któremu autor pragnie powierzyć całe swoje życie. Każda pieśń jest swoistą modlitwą. Doskonały, niezwykle przejmujący przekład Leszka Bartoszewskiego. [http://harmonia.edu.pl * DOSTĘP: 13.11.2020r.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wyp. Miejska (Rynek 8)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 821.21-1 [lok. Wypożyczalnia Miejska] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej